hu kan man va så grym?!

satt just o så på ett årogram om hundar o deras sjukdomar.
nu fick vi iaf vet vafö niki do. tydligen e de så att den vanligaste dödsorsaken
hos cavalierer hundar e hjärtproblem. plus att niki hela tiden klia sej då han had på kopple.
de kuna o va en orsak att kopple skärd på där hjärta va. oij om han sku kom hoppandes opp i min säng nu!
men iaf, i den filmen kom de fram en massa sjukdomar som olika hundraser har.
boxer kan få epilepsi. de va så hemskt att si då en boxer hund fick ett epilepsi anfall.
ja tycker att de e djurplågeri att ha en hund att leva då den har epilepsi.
en annan hundras, minns int va den hett, had nån sorts rand på ryggen.
om di föddes utan den randen va di int en fulländad hund.
så to di live av di, bara för att di int had dendär randen på ryggen!
en helt frisk hund, bara sådär! ja blir galen!
vafö ska de bara gå efter utseende o int hu friska di e?
de va en massa om hundutställningar o, vissa hundarter ha börja si annorlunda ut sen di
faktist föddes fö 100 år sen, pga. hur de blir lärda att gå idaa.
usch de va så hemskt att se på de.


nu nå annat. de blev krogen igår då. före de va jag o andreas vi sarah.
ninna kom int nå för att hon had fått feber. :|
vi åt ost o lekt paparazzifotograf, iaf jag.
blev fone sedan, o fast vi kom dit en 10-tiden va de kö.
sen senare mot kvällen blev de faktist jätte myki folk där.
jag o sarah dansa myki, fast de kanske int va så bra då man had drucki..
mina fötter löd int mej, men no va de rolit fö de!
kom hem halv 4 o somna direkt på andreas arm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0