julen.

fira julen i kokkola. for på tisdaan o kom hem igår, torsdag.
va hos eija o jyrki på tisdag o bada bastu o sånt. sen efter de for jag, pappa o mamma ti morbror o sova.
jontte lämna vi eija. sen på julafton då va allihopa hos morbror för att de e större än vid eija o jyrki.
dagen jick långsamt men ändå snabbare än vad den jord förra åre.
nåå, vi åt tomtegröt o så på tv. tiden jck ju lite fortare då man så på film hela tiden.
mamma o eija for ti julkyrkan o sen efter de for jag mamma o eija till gravarna.
gubbarna lämna hem o lag maten. de kändes nog ganska skit att fara ti mommos o moffas grav.
då moffa va vi oss förra julen o nu e han borta. de va jätte yomt utan honom.
men alla tänkte på honom och som om han ennu skulle ha funnits.
men då vid graven började tårarna rinna nerför mina kinder. då kändes de skit.
vi åt god mat då vi kom hem o sen ville jag öppna julklapparna för jag var så trött o ville o sova.
nåjaa, då alla julklappar var utdelade sedan tänkte jag: vad e dethär? vi fick ingen juklapp av mamma o pappa.
så sa som vänta nålite. så kom dom in me ett varsitt jättestort paket ti mej o jontte.
o ja bara sej int fan att de e en laptop. o va va de joo, en laptop!
ja blev så glad så ja börja gråt. känd mej jätte dum men kanske ja int va de.
så de va en bra jul. har int ännu nå internet för vi måst köp en jättelång sladd som räcker ända ti mitt rum
så nu får ja sitt på golv vid den gamla datorn i arbetsrumme.

andreas kom hit igår o idaa ska jag ti han. före de sku ja va me linda men hon svarar inte så får si nu.
nu ska ja klä på mej, sitter ännu pyjamas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0